سه‌شنبه، تیر ۲

به عزم توبه ، سحر گفتم استخاره کنم

...
یک - کابل ، سینما پامیر، چسبیده به مسجد شاه دو شمشیره و این لوحه :
تعویذ نویسی فلانی با مجوز رسمی از وزارت اقتصاد و بعد هم زیرش آدرس ایمیل تعویذ نویس .

دو- کابل ، پل سرخ ، پهلوی کله پزی عوض و این لوحه بزرگ که درپیاده رو نصب شده - حدود یک در دو متر- :
تعویذ نویسی ، کف و ستاره شناسی ، با تحصیلات عالی در ایران و هند

سه - کابل ، مجلس سنا ، صبغت الله مجددی و این سخن - به نقل از بی بی سی - :
« معلوم هست که استخاره کردیم ، به ما یک اشاراتی شد از طرف خداوند که به همین ( کرزی) رای بدهید . »

خوب حالا کمتر از وجود لوحه های شماره یک و دو تعجب می کنم ، پیرنا حضرت صاحب وقتی برای اثبات روشنی آفتاب بر مهتاب (!) استخاره می کنند پس مریدان را زیاد جای گله نیست !

به عزم توبه سحر گفتم استخـاره کـنم
بهار توبه شکن می رسد چه چاره کنم

سخن درسـت بگویم ، نمــی توانم دیـد
که می خورند حریفان و من نظاره کنم

حافظ


۱۱ نظر:

Saki گفت...

یعنی به راستی ممکن است که وزارت اقتصاد چنین مجوزی صادر کرده باشد؟!!!

mehrgan گفت...

pas mishawad hanoz ba zendagi omidwaar bod ! dar hich jaye dunya ke kaar nayafti ,mishawad afghanistan raft wa kol li poldaar shod ! sabz bmnaid

asad گفت...

با عرض سلام
وای بحال ملت که سرنوشتش با استخاره و فال و خواب و از این قبیل گپها تعین می شود .........
...
شما موفق باشید!!!!

عباس بخشنده گفت...

فریار گرامی سلام،
مثلکه دوره دموکراسی به پایان رسید و اینک ترقی و بازسازی افغانستان از راه استخاره و فال بینی آغاز میشود.
وای برما، آینده افغانستان و ......
شاد باشید

Unknown گفت...

سلام
بر گفته های حضرت صاحب مجددی رییس سنای ما خرده مگیر که وی را کراماتی است بس بزرگ که نتوان از آنها گفتن!
و اما در مورد سایر دکانداران مثل اینکه تو هم با تلویزیون امروز(برنامه بیا و ببین) هم نوا شده ای و میخواهی نان تعویض نویسان را ببری...صاحب همین تابلوی تحصیلات عالی در هند و ایران بیچاره متواری شده و این بار که بروی ان را نخواهی یافت!

حسـن فریار گفت...

Saki گرامی

برای من هم جای تعجب داشت اما وقتی ریاست مجلس سنا این گونه استخاره می کند،از کارمند وزارت اقتصاد زیاد بعید نیست .

کاکه تیغون گفت...

سلام
من یک اعتراض شدید دارم. چگونه شما احترام بزرگان را مراعات نکرده و در نوشتن کارروایی های شان نوبت و مرتبت آن هارامراعات نفرموده اید؟
لازم و ضرور بود که با نام حضرت صاحب این لست را آغاز می فرمودید.

رضا فرزام گفت...

سلام عزیز دل

این هم از گنده گی سیاست افغانی و از سیاست مداران بی خاصیت چون حضرت صاحب است که برای ماندن در قدرت حاضرند هرچیزی را زیرپا کنند.....

سبز بمانی عزیز

آزاد گفت...

سلام دوست عزیز
نمی دانستم برای سرگرم کردن چند ساده لوح باید مدرک تحصیلی آن هم از هند و ایران داشته باشیم .
بسیار مطلب جالبی بود ، موفق و سربلند باشید

حسین رضایی گفت...

سلام حسن عزیز.تشکر از لطفت که از من نوشتی.سعی میکنم هیچ در تضاد با شعر نشم.برات ارزوی بهترین ها رو میکنم.یکماه بعد یک سفر طولانی در ÷یش دارم.اگر زندگی بود بعدها برایت خواهم نوشت

ناشناس گفت...

bbc ya'ni besyar besyar cherkin