یکشنبه، خرداد ۱۷

تا با کتاب مهربان باشند

...

یک - روز دوستی با کتاب
بهترین راه برای پاسداشت از خاطره ی کتابهایی که در هیرمند دریایی شدند و بهترین شیوه برای مبارزه با این جهالت ، فکر می کنم نام نهادن « روز دوستی با کتاب » برای این روز باشد.
تا هم آیندگان بیشتر بر عمق این جهالت آگاه شوند و هم بهانه ای باشد تا حداقل هر سال یکبار به استقبال دوستی با کتاب برویم ، بلکه از این طریق آیندگان کمتر از کتاب بترسند.

دو - اجتناب از دیدن
این روزها برای اینکه دچار حالت تهوع نشوم سعی می کنم تا به لیست کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هیچ سی نکنم . شعارهایشان چه خواهد بود؟ پناه می برم به خداوند از روزی که مجبورم کنند تا آنها ره بخوانم یا بشنوم این می شود افغانی بودن با تحمل اعمال شاقه .


پ. ن. : حتما شما هم با من هم عقیده اید که از وزیر فرهنگ- و وزارتش- نمی توان انتظار دوستی با کتاب را داشت بلکه باید چشم امید به نهادهای مدنی داشته باشیم .


۹ نظر:

Saki گفت...

ایده ی جالبی است. روز دوستی با کتاب.

ناشناس گفت...

سلام
من هم از نامگذاری این روز به این نام خیلی خوشحال می شوم. «روز دوستی با کتاب»
واقعا روز خوبی خواهد بود...

شوکران گفت...

فریار عزیز
پیشنهاد واقعا خوبی است.اما عزیز مشکل جای دیگه هست.اگرواقعا آن کتابها به زبان دیگرمی بودویادرموردتاریخ یک قوم نمی بود،آیا بازهم به آب انداخته می شد؟باید باریشه این مشکل مبارزه کرد.......
شاد باشی

کاکه تیغون گفت...

سلام
آقای خرم وزیر فرهنگ کشوریست که تعداد کتابدوستانش به سختی از تعدادکتاب های غرق شده در آبهای هیرمندبیشتر خواهد بود.اگر این روز را روز دوستی با کتاب نام نهند می ترسم وزیری که بعد از آقای خرم خواهد آمد تمام خود این روز را در آبهای فلان دریا غرق نفرمایند.
در این جغرافیا سه صدو شصت و پنج روز، روزکتابدشمنیست.

Asad گفت...

با عرض سلام
فکر خوب است.....مطمن هستم که این کار که مقامات وزارت فرهنگ بر علیه فرهنگ انجام داده است نه تنها از ازرش این کتابها کم نکرده بلکه مهر تایید بر اهمیت وافر انها می باشد.
موفق باشید!!!!!!!!!!!!!!

مریم شهرتاش گفت...

دیدگاه خوبی هست.

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز

نمیدانم سایت ادبستان دات کام چرا بسته شده است. اگر میدانید لطف کنید و معلومات دهید.

تشکر

فرهت از شهر لندن

حسـن فریار گفت...

سلام دوست عزیز

من هم چندان با این وب سایت آشنا نیستم . اگر شما لطف کنید املا - اسپل - ادبستان ره بنویسید تلاش می کنم که از دوستان آگاه پرسان کنم.

آرام باشید

Saki گفت...

شما کجایید؟ چرا نمی نویسید؟