شنبه، اسفند ۲۴

مارچ ، ماه خدا حافظی بــــودا


جالی خالی بودا ، نه فقط بودای بامیان هست ، که بودای بدخشان - حکیم ناصر خسرو - بودای بلخ - حضرت مولانا و ابن سینا - بودای هرات - شیخ انصار و بهزاد نقاش - بودای غور - امام محمد غزالی - بودای غزنین - ابوریحان بیرونی و سنایی غزنوی - بودای کنر - سید جمال الدین اسد آبادی - و ...... بوداهایی که افغانستان عصر امروز هر روز تلاش می کند تا آنان ره فرو بریزند . جامعه امروز افغانستان هیچ از گذشته این مملکت نمی دانند ، برای این جامعه افتخار به اسامه و ملاعمر و .... بسیار بیشتر از بوداهایی است که در حال فرو ریختن هستند . نمی دانم با این وضعیت به کجا خواهیم رسید ، فقط این ره می دانم که سرنوشت خوبی در انتظارمان نیست .

۶ نظر:

ناشناس گفت...

آفرین جوان!
حتی من که درکنار بودا ام نیز این تاریخ را از یاد برده بودم.
درود

ناشناس گفت...

سلام همسایه، خیلی عالی است زنده باد
راستی تسلیت می گویم.بودا فقط تندیس نبود که فروریخت ،بودا تاریخ وهویت ما بودکه به گفته ای یکی ازدوستان "ازشرم فروریخت " .
عزیزانتظاردیگر نمی توان داشت ، غرور افغانی با قرائت فاشیستی و ترورازمذهب اگر یکجا شود واقعا تبدیل به چه چیز غیرازاین خواهد شد؟
گام هایت همیشه سبز و کلامت همیشه بارانی باد .

ناشناس گفت...

سلام حسن عزیز،
بلی مارچ ماه خدا حافظی بودا است.وعده های جهانی در بازسازی بودا هم فقط تبلیغات بود.امید است که تلاش های باستان شناسان در یافتن بودا خوابیده به ثمر برسد.
شاد و سلامت باشی

ناشناس گفت...

سلام
این جغرافیا بدبختانه که خیلی بوداشکن است.

ناشناس گفت...

سلام
تشکر از دیدارتان.
نوشتن در مورد سینما کار تئوریسین های سینما هست. من بیشتر در پرکتیک هستم.تئوری فقط می خوانم. اما نمینویسم.
زنده باشید

ناشناس گفت...

درود،
کاش می شد کاری کرد.